دانلود فیلم باربی Barbie 2023 زیرنویس فارسی چسبیده با کیفیت بالا

0 Comments

دانلود فیلم باربی Barbie 2023 زیرنویس فارسی چسبیده با کیفیت 4K و دانلود رایگان

دانلود فیلم Barbie 2023 با دوبله فارسی

دانلود فیلم Barbie 2023

گرتا گرویگ، کارگردان و نویسنده باربی، در یکی از فیلم های ماه می در ووگ، باربی و کن را با آدام و حوا مقایسه کرد. او گفت: “باربی ابتدا اختراع شد.” «کن پس از باربی اختراع شد تا جایگاه باربی را در چشمان ما و در جهان برجسته کند. این نوع از افسانه آفرینش برعکس اسطوره آفرینش در پیدایش است. این نقل قول توجه زیادی را به خود جلب کرد، تا حدی به این دلیل که گرویگ قبلاً با مضامین الهیاتی در آثار خود تماشا کرده است – به ویژه در لیدی برد، که در آن خواهر سارا جوآن حکمت فیلسوف و عارف سایمون ویل را به عاریت می گیرد تا به او توصیه کند. مقایسه جنسیس، حداقل در مورد عروسک های پلاستیکی، کمی شبیه به یک شوخی به نظر می رسد. در کتاب مقدس، خداوند اولین انسان، آدم را از خاک می آفریند و سپس او را بیرون می راند، دنده او را می گیرد و او را همدم می سازد: حوا، اولین زن. آنها در یک دنیای کامل زندگی می کنند، باغ عدن.

خداوند به مخلوقاتش دستور داده است: از میوه هر درختی در بهشت ​​می توانند بخورند، مگر یکی از آنها، «درخت علم به خیر و شر». طبیعی است که آنها این کار را انجام می دهند. (این اولین شکست بشریت در بخش “شغل داشتی” است.) آنها بلافاصله خود را برهنه و شرمنده می بینند و پس از دریافت یک سری نفرین های مربوط به کار (هم از نوع کشاورزی و هم زایمان) به دنیایی سرد، سخت و نه چندان بهشتی فرستاده می شوند. اگرچه این دقیقاً داستان باربی نیست – اتفاقاً یک فیلم کاملاً لذت بخش و اغلب خنده دار – به نظر می رسد که گرویگ وقتی اسطوره خلقت را در مصاحبه ووگ مطرح کرد فقط می خندید. باربی به عنوان یک کل، و کم و بیش از لحاظ متنی، کاوش شگفت‌آوری هوشمندانه از تفسیر متن و معنای آن، و همچنین معنای باربی به عنوان محصول فرهنگ، جنگ‌های جنسیتی، و به طور گسترده‌تر فمینیسم است. می دانید، چیزهای پرفروش معمولی.

سابقه ای وجود دارد که فیلمسازان در مورد گرفتن ویژگی های فکری موجود (مثلاً شخصیت های مارول یا دنباله های نوستالژی) صحبت می کنند و با آنها “چیزی می گویند”. گاهی اوقات کار می کند (به Black Panther یا Rogue One مراجعه کنید). اغلب اوقات، در بهترین حالت بسیار کم عمق است. Ocean’s Eight یا Captain Marvel یا Cats را در نظر بگیرید که کارگردان تام هوپر آنها را در مورد “خطرات قبیله گرایی” توصیف کرد. باربی آن نوع IP نیست که به طور طبیعی خود را به تفکرات سینمایی و فلسفی وامی دارد. اما در دستان گرویگ، همراه با نوآ بامباخ، نویسنده همکار، حیله گر و به همان اندازه مخرب است که یک فیلم می تواند در حالی که هنوز توسط یکی از اهدافش (اسباب تماشا ساز Mattel که فیلم بی وقفه آن را بر روی باربی ها و کنزهای متوقف شده اصلاح می کند) و دیگری (برادران وارنر، متخصصان وارنر) تولید می کند. مملو از ارجاعات سینمایی از ژانر مهمانی ساحلی دهه 60 تا باله های رویایی سه گانه های موسیقی اواسط قرن – و اوه، شاهکار استنلی کوبریک در سال 1968 در سال 2001: یک ادیسه فضایی – تحقق آرزوی یک فیلمساز سینماست که در رنگ های عجیب و غریب و صورتی پیچیده شده است. اگر باربی موفقیت بزرگی باشد، متل ممکن است بخواهد موفقیت خود را با IP های دیگر تکرار کند، اما تصور اینکه هیچ فیلمی در آینده به سطح زیرکی محض باربی برسد، سخت است تا دل شکستگی شرکتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts